Voor welke controles kan ik
bij ACEG terecht?
ACEG helpt u met het behalen van al uw certificaten en attesten.
Een handig hulpmiddel voor een lange termijn actieplanning naar koolstofneutraliteit
WETGEVING
- Vanaf 1 januari 2025 moet elke grote niet-residentiële eenheid met een bruikbare vloeroppervlakte groter dan of gelijk aan 1000 m2 beschikken over een EPC NR.
- Vanaf 1 januari 2026 geldt dit ook voor elke grote niet-residentiële gebouweenheid met een bruikbare vloeroppervlakte kleiner dan 1000 m2.
- Een EPC NR is 5 jaar geldig.
Te voorzien door de klant
Het is belangrijk dat alle te onderzoeken ruimten vrij en toegankelijk zijn om een vlotte en volledige inspectie mogelijk te maken. Indien dit niet het geval is, kan dit leiden tot een verplichte hercontrole. Het is eveneens verplicht om het document “Aanstiplijst EPC NR” in te vullen. Dit document bevat een opsomming van alle aanvaardbare bewijsstukken door het VEKA (Vlaams Energie- en Klimaatagentschap). Geldige bewijsstukken zijn onder andere, maar niet beperkt tot:
- Bouwplannen: getekend door architect en goedgekeurd door overheid
- Lastenboek: getekend door aannemer en bouwheer en onderdeel vormend van een aannemingsovereenkomst.
- Facturen van aannemers of bouwmaterialen: vermelding adres plaatsbezoek.
- Technische fiches: ter plaatse vaststellen dat de installatie en bouwmaterialen aanwezig zijn.
- Vorig opgemaakt EPC of EPB-verslag: enkel geldig indien het adres overeenstemt.
Onze partners.
Volledige Ontzorging
-
Makkelijke opvolging:
Ons platform biedt real-time updates en tracking voor een helder overzicht en snelle probleemoplossing.
-
Asset- en documenten toevoegen en beheren:
Voeg eenvoudig assets en documenten toe en beheer deze centraal voor een georganiseerde projectdatabase.
-
One-stop-shop:
Alle benodigde diensten en informatie voor uw bouwprojecten zijn geïntegreerd in één platform.
-
Digitaal:
Ons volledig digitale systeem elimineert papierwerk en maakt toegang tot projectinformatie eenvoudig vanaf elke locatie.
Veel gestelde vragen:
Kosten voor verplaatsing of annulatie:
Gelieve onze dienst Planning te contacteren indien u de afspraak niet kan nakomen op het nummer 02 880 88 90.
Voor iedere wijziging of annulatie binnen de 24u vóór de afspraak zijn wij genoodzaakt een administratieve kost aan te rekenen zoals hieronder vermeld:
- annulaties meer dan 72 uur voor aanvang: geen bijkomende kosten.
- annulaties 48 tot 72 uur voor aanvang: 50% van de uitvoeringsprijs.
- annulaties 24 tot 48 uur voor aanvang: 75% van de uitvoeringsprijs.
- annulaties minder dan 24 uur voor aanvang: 100% van de uitvoeringsprijs.
Wij helpen u graag verder.
Om onnodige kosten (nutteloze verplaatsing) te vermijden is het van belang dat onze inspecteur toegang heeft tot het pand op het afgesproken moment. Bij de online bestelling dient u in de voorziene velden de gegevens te noteren van wie er ter plaatste zal aanwezig zijn op het moment van de keuring. Deze persoon moet in staat zijn om toegang te geven tot het vollige pand of de volledige installatie, evenals de nodige gegevens of documentatie te voorzien.
Indien u de kostprijs wenst te kennen van een uit te voeren keuring, kan u via onze website www.aceg.be via particulier (links bovenaan op de homepagina) doorklikken naar de aanvraag van een keuring. Indien u alle stappen doorloopt inzake het aanduiden van het juiste product en het correcte aantal, zal de prijs onderaan meteen verschijnen.